PROGRAMOVÁNÍ POČÍTAČOVÝCH HER
Programování her ve Scratchi
Baví tě hrát počítačové hry? Koho ne, že? Co se tak posunout o úroveň dál a počítačovou hru si vytvořit vlastní? Pojďme se společne seznámit se základy programování, abychom tyto znalosti mohli využít k tvorbě tvé vlastní hry, ve které si pravidla určíš sám! Jako bonus pro tebe tyto nově získané programátorské dovednosti budou bránou k práci se složitějšími programovacími jazyky (třeba na vytváření ještě lepších her) a kdoví, třeba je využiješ i ve svém budoucím povolání!
K tvorbě her budeme využívat jednoduchý a intuitivní programovací jazyk Scratch, který je perfektní jak na výuku základních programátorských konceptů pro úplné začátečníky, tak i na tvorbu složitých počítačových her pro ty pokročilejší. (Věděli jste, že ve Scratchi jde naprogramovat hry jako třeba Terraria nebo 2D Minecraft?)
Začneme zlehka a nejprve budeme vytvářet jednoduché malé programy mající k známým počítačovým hrám daleko, ale tím se nenecháme odradit. Naučíme se, jak pohybovat postavičkou pomocí klávesnice, jak vytvořit náhodně se pohybujícího nepřítele a mnoho dalších dílčích dovedností. Ty pak ke konci roku propojíme dohromady a využijeme k tvorbě vlastní počítačové hry, se kterou se pak budeš moci pochlubit svým kamarádům!
Nutné Znalosti:
Základní orientace v operačním systému Windows
Znalost základních pojmů z oblasti hardwaru a softwaru
Základní znalost anglického jazyka výhodou (Scratch však podporuje i češtinu)
Určitá míra samostatnosti a chuť učit se novým věcem
Vybavení na kroužek:
Není potřeba
Výchovně-vzdělávací cíle:
Základní znalost programovacího jazyka Scratch
Znalost pojmů programovacích jazyků - proměnná, řídící konstrukce, cyklus
Rozvoj tvořivosti, představivosti a logického myšlení
Obsah:
Seznámení s obecnými principy programování - vývojové diagramy, podmínky, cykly, proměnné
Seznámení s programovacím jazykem Scratch - reakce na vstup uživatele, větvení programu, proměnné
Tvorba jednoduchých počítačových 2D her ve vývojovém prostředí Scratch
DDM - Dům UM si vyhrazuje právo změny termínu, lektora a dalších možných technických náležitostí.
Kód | 643801 |
Název | PROGRAMOVÁNÍ POČÍTAČOVÝCH HER |
Místo konání | Újezd nad Lesy - učebna |
Hlavní vedoucí | Jan Hartman |
Věková skupina | 11-15 let |
Vybavení na kroužek | žádné |
V ceně zahrnuto | učebna, tech. vybavení, lektor |
Cena 1. pololetí | 2000,- Kč |
Cena 2. pololetí | 2000,- Kč |
Cena rok | 2600,- Kč |
Datum zahájení | 20.09.2024 |
Datum ukončení | 06.06.2025 |
Dny konání | PÁ 15:00-16:30 |
Kontakt | soukopova@dumum.cz |